Customer Care Sr. Functional Analyst, IT Solution Delivery
Posted 4 months ago
Financial Services
Tokyo
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Responsibilities
- ビジネス・ニーズに沿った要求の引き出し、業務部門の業務プロセス分析、および業務要件定義書の作成
- 業務要件に基づくソリューション要件およびシステム設計書の作成・管理
- 統合テスト・UATの計画、テストケース・テストシナリオの作成、およびテストの実施
- プロジェクト関係者(ビジネスメンバー、開発メンバー、プロジェクトマネージャーなど)との協業
- 開発工程における、作業見積り支援および主要な要件定義の確定
- 進捗・課題・リスクの管理、レポーティング
Requirements:
Experience:
- IT業界での5年以上の経験: アプリケーション開発で3年以上の経験、BSA関連の実務経験が3年以上
- Java / JavaScriptを使用したWebサービスの分析、設計、実装における3年以上の経験があり、Springブート、React、リレーショナルデータベースなどのWebサービス関連の技術的知識を持っていること
- オンショア、オフショアとの協働経験
Skills:
- システムアプリケーションの基本的な理解。それぞれのアプリケーションの機能・特徴を基にプロセスの分析ができること。
- 非技術メンバーに対しても技術的な詳細を説明できるコミュニケーション能力
- 課題解決や課題マネジメントのスキル
Preferable:
- 生命保険または金融業界での経験
- アジャイル開発の経験
- Cloud, UX/UI, Microservicesの基本的な知識
- Automated Testingの経験/知識
- Azure、セキュリティ、認証やSSOの技術的知識
Qualifications:
Salesforce.com Service cloud certification(あれば尚可)
Language:
日本語:ネイティブ~ビジネスレベル
英語:初級(尚可)
Personality:
セルフスターターかつ能動的であり、協調性がある
Responsibilities:
- Elicitate and analyze business requirements
- Analyze each of the legacy application and streamline the process
- Create a detailed business analysis, outline problems, opportunities and solutions for a business
- Develop solution requirements and design documentation
- Review and write functional test case, functional test execution
- Support integration testing and user acceptance testing
- Review and contribute to user guides, reference manuals, and training materials
- Act as the primary liaison between business members and solution architect
Requirements:
Experience:
- 5+ years of experience in IT industry: 3+years of experience in application development; 3+ years of BSA related work experience
- 3+ years of experience in analysis, design and implementation of system applications (ex. Web services with Java/ JavaScript and have web services related technical knowledges such as Spring boot, React and Relational Database)
- Experience working both with onshore and offshore development teams
Skills:
- Basic understanding of system applications. Capable of analyzing a process based on functionalities/ features of each applications
- Good communication skills with the ability to present technical details to a non-technical audience
- Good problem solving and issue management skills
Preferable:
- Experience in Life Insurance domain or financial services domain
- Knowledge of Agile methodologies
- Basic understanding of cloud, UX/UI, Microservices
- Automated Testing experience and/ or knowledge
- Technical knowledge such as Azure, Security, Authentication and SSO
Qualifications:
- Salesforce.com Service cloud certification(Nice to have)
Language:
- Japanese: Fluent , English: Basic
Personality:
- Self-starter, Proactive approach and Cooperativeness
Job Level
2. Mid-level
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