IT Project Portfolio Governance
Job Summary:
・ ITプロジェクト・ポートフォリオ・ガバナンスのメンバーを募集しています。
・ 弊社では、保険新商品開発/デジタルトランスフォーメーション/法令対応プロジェクトなどの様々な種類のITプロジェクトを次々と実施しております。
・ これらの個々のITプロジェクト全体を最適なリソース・コストでデリバリーを完了させるため、ITプロジェクト・ポートフォリオ・ガバナンスの強化がより一層求められております。
・ 今回、このガバナンス強化のため、IT部門のテクノロジー・サービス・サービスグループ ポートフォリオ&デマンド管理チームのメンバーを募集しています。
Responsibilities:
・ ITプロジェクトのコスト・リソースのレビュー(KPIとの比較、課題の洗出し・解決実施等)
・ プロジェクトコスト・リソースの予実管理
・ ITマネジメントメンバー向けレポート作成のサポート(データ収集、分析、レポート作成)
・ 新規ITプロジェクトの立ち上げサポート(各種プロセス説明、初期プロジェクトプランニングのサポート等)
Requirements:
・ 3年以上のIT経験
・ 各種報告資料の作成経験
・ コミュニケーション能力
Preferable:
・ 新規プロセス構築の経験
・ ITプロジェクトマネジメント経験、またはシステム開発の経験
・ PMP(または他PMI資格)、SAFe Agile資格
・ 生命保険業界、または金融業界での経験
・ 英語での業務経験
Job Summary:
The MetLife Technology Services Group is currently looking for a Project Portfolio Governance candidate to enhance cost & resource controls for the IT Project Portfolio. We are implementing a broad spectrum of IT projects such as New product development, Digital transformation, Regulatory & Compliance projects and are working to improve our portfolio resilience from a governance perspective.
To support the successful delivery of the portfolio of IT projects within operating constraints, the IT Project Portfolio Governance role within the Portfolio & Demand Management Team is a key enabler function to augment our governance capabilities.
Responsibilities:
・ Support and drive review of IT project costs and resources (comparison with KPI, identification and resolution of issues, etc.)
・ Accountable for annual and monthly tracking IT project costs and resources
・ Support reporting for IT management stakeholders (data collection, analysis, and report preparation)
・ Support for enabling IT projects (explanation of various processes, support for initial project planning, etc.)
・ Identify process gaps/deficiencies and propose solutions to strengthen portfolio controls
Requirements:
・ 3+ years of IT experience related to project management, governance and/or systems development
・ Experience in creating reports for a wide audience, including information shared with senior stakeholders
・ Exceptional written and verbal communications skills, with ability to communicate complex messages and trade-offs
・ Execution orientation, attention to detail, and bias for action.
・ High degree of business and project management acumen combined with practical approach and ability to make recommendations based on available information.
・ Solutions-orientation; perceives and either resolves or escalates risks or obstacles as appropriate.
・ Proven ability in information analysis and dissemination
Preferable:
・ Experience in creating new processes/procedures
・ IT project management or System development experience
・ PMP (or other PMI Certifications), SAFe Agile certifications
・ Experience in life insurance company or financial industry
・ Experience working in English
Language:
・ Japanese : Advanced
・ English : Intermediate or above
Job Level
2. Mid-level